EN Kontakt

Facebook Developer Conference

Väčšina z vás pravdepodobne zachytila zmeny a novinky, ktoré Facebook predstavil na konferencii F8 pre softvérových developerov, ktorá sa uskutočnila minulý utorok v americkom San Jose. Mark Zuckerberg počas prvého dňa prezentoval svoj keynote, v ktorom predstavil desať najhlavnejších zmien a noviniek. Jednalo sa najmä o nové funkcie a aplikácie pre Instagram a Messenger a rovnako  sa Mark Zuckerberg zahĺbil do úvah o všetkých spôsoboch, akými využíva a chce využívať umelú inteligenciu. Tie by sa mali prejaviť na sociálnej sieti už čoskoro.

 

Clear History

 Podobne, ako je tomu vo webových prehliadačoch, kde si môžete vymazať prehliadanú históriu a cookies, rovnako aj tento tool poskytne možnosť vymazať akúkoľvek informáciu, ktorú o vás Facebook má na základe interakcií na rôznych stránkach, kde je použité tlačidlo „Páči sa mi“ prípadne zakomponovaný algoritmus „Facebook Analytics“. S najväčšou pravdepodobnosťou ide o priamu reakciou na nedávnu aféru so zbieraním a predávaním informácií o používateľoch Facebooku bez ich vedomia tretím stranám. Facebook v konečnom dôsledku údaje stále zbierať bude, avšak tieto údaje už nebudú previazané s konkrétnym účtom používateľa a ich zneužitie na personalizovanú a cielenú reklamu už nebude možné Predajcovia budú mať demografické dáta, avšak nebudú vedieť kto presne si ich produkty pozeral.

Watch Party

K tejto funkcionalite má prístup len malé množstvo beta užívateľov, ktorí ju v súčasnosti testujú.  V zásade ide o video nástroj, ktorý umožňuje viacerým používateľom pozerať to isté video súčasne, pričom ho môžu komentovať.

Face Date

Užívatelia už čoskoro získajú možnosť prepnúť svoj profil do takzvaného „randiaceho módu“, ktorý ich spojí s priateľmi alebo inými ľuďmi, ktorí si tiež zvolili v tejto Facebook platforme „randiaci mode“. Zhody resp. odporúčania na vhodných „kandidátov“ budú prebiehať, trochu odlišne ako tomu bolo na klasických zoznamkách. Facebook bude využívať algoritmus, ktorý vyhodnocuje zhody a podobnosti profilov užívateľov. Táto funkcionalita by mala byť v mobilnej aplikácií dostupná už čoskoro, avšak konkrétny dátum ešte nebol ohlásený. Aj napriek tomu akcie spoločnosti Tinder už stihli padnúť.

Instagram

Instagram čaká zmena dizajnu. Sekcia explorer bude trošku viac vylepšená a to v tom, že obsah ktorý sa vám bude zobrazovať v takzvaných „tematických kanáloch“, ktoré bude zoradený na základe vašich záujmov a preferencií. Doteraz užívatelia donekonečna skrolovali, kým našli to čo sa im páči. Po novom, by  sa mali užívatelia jednoduchšie dostať k obsahu, ktorý práve hľadajú. Z nášho pohľadu ide o kategorizáciu podobnú tej, ktorú ponuka platforma Pinterest. Nechajme sa prekvapiť.

Messenger & WhatsApp

Messenger taktiež prejde redizajnom aby bol „prehľadnejší a rýchlejší“. Pridajú sa aj AR efekty do fotoaparátu a „M návrhy“ – nástroj na preklad, ktorý pomôže predajcom a kupujúcim na Marketplace komunikovať v rôznych jazykoch. Facebook začne používať AR skúsenosti s reklamnými prostriedkami pre inzerentov, ktoré  v súčasnosti testujú spoločnosti ako napríklad Kia alebo  Nike. Funkcie ako nálepky, filtre či hry ostávajú a pribudne aj mnoho ďalších. WhatsApp rovnako získa AR efekty pre kameru a funkciu skupinového videohovoru. Kvôli novým smerniciam EÚ pribudne aj trošku byrokracie – pri registrovaní bude WhatsApp požadovať potvrdenie, že máte 16 rokov. Doteraz bola hranica 13 rokov. CEO spoločnosti WhatsApp Jan Koum pri príležitosti F8 konferencie, oznámil, že z firmy, k 30. Aprílu, odchádza.

Integrácia Facebook Workplaces

Facebook oznámil integrácie tretích strán pre Workplaces – pracovnú platformu, ktorá zmenila a mení spôsob, akým spoločnosti fungujú a taktiež spôsob spolupráce medzi tímami. Spolupráca s podnikmi je však odlišná ako s koncovými užívateľmi a teda integrácia a bezchybné fungovanie softvéru od tretích strán je jednoducho nutnosť. Túto myšlienku už od svojho vzniku pochopil hlavný konkurent tejto platformy – Slack. Nové updates teda priniesli jednoduchšiu prácu so zdieľaním súborov, integráciu chat botov schopných rýchlejšie a efektívnejšie riešiť vzniknuté problémy a požiadavky a v neposlednom rade integrácia compliance a governance nástrojov. Hoci sa očakávalo, že tieto si Facebook vytvorí sám, opak bol pravdou a Facebook sa rozhodol pre partnerstvo so spoločnosťami ako CSDisco, Netskope, Smarsh and Skyhigh. Výhodou je dôvera firiem v overené produkty a riešenia, čo by nemuselo fungovať v prípade vyvinutia vlastných nástrojov na security a compliance práve spoločnosťou Facebook.


Clouds
chránime Vaše hodnoty

Aktuality

Contact
Kontaktné informácie

Sídlo spoločnosti

Na mape

V prípade záujmu o bližšie informácie alebo v prípade potreby produktovej podpory kontaktujte nás prosím cez tento formulár.